Sunday, December 01, 2013

Perangi Syiah demi Islam & Malaysia Tercinta. ..

Malam ini abg berpeluang untuk bersembang dengan salah seorang saudara kita dari Yaman, yang mana merupakan salah sebuah negara yang terlibat dengan pergolakan baru2 ini.

Alhamdulillah, dia maklumkan Yaman kini semakin pulih. Golongan Syiah yang berada disana mampu dikekang walaupun undang2 negara mereka tidak memerangi golongan ini secara kekerasan atau senjata.

Golongan laknat itu juga hanya tinggal 1% dari jumlah populasi disana. Oleh yang demikian golongan ini dapat sentiasa dikawal dari melarat.

Abg ada kongsikan kebimbangan abg mengenai gerakan golongan sesat ini yang semakin berleluasa di negara kita, namun perkongsian tersebut memberikan maklum balas yang agak pelik kepada saudara kita itu.

Dia sama sekali tidak menyangka yang fahaman sesat ini mampu menembusi negara seperti Malaysia.

Abg menceritakan padanya tentang fahaman sesat ini yang semakin diterima ramai khususnya golongan profesional yang tidak mempunyai pengetahuan agama yang mencukupi.

Dia membalas cerita abg itu dengan mengatakan bahawa pendekatan golongan ini di sekitar tanah Arab amat berbeza. Golongan sasaran mereka adalah golongan miskin & golongan yang terpinggir.

Golongan laknat ini akan memberikan bantuan kewangan melalui badan2 NGO & pada masa yang sama mereka menyesatkan semua yang dibantu oleh mereka.

Pendekatan ini seakan-akan sama dengan proses kritianisasi yang dilakukan oleh orang kristian untuk  mengkristiankan orang Islam. Ini menunjukkan jelas adanya persamaan antara mereka.

Mereka menggunakan wang ringgit untuk memancing orang ramai yang mengalami tekanan & desakan dalam meneruskan hidup untuk disesatkan.

Berbeza dengan apa yang berlaku di Malaysia, golongan yang disasarkan adalah golongan profesional yang kekurangan ilmu agama & menjalani hidup yang kosong tanpa pengisian.

Golongan profesional yang dikatakan bijak dalam akademik & bidang masing2 dengan mudah dapat dipengaruhi dengan beberapa hujah & pengisian yang menyeronokkan mereka.

Akhirnya kejahilan & kekosongan ini telah diisi dengan kesesatan. Fahaman syiah ini amat bahaya. Jangan sesekali kita pandang remeh tentang ancamannya.

Ianya lebih teruk dari ancaman orang kafir kerana sekurang-kurangnya kita mampu mengenali & membezakan mereka dengan kita.

Manakala golongan syiah pula adalah gunting dalam lipatan, duri dalam daging buat kita. Mereka ini mungkin dalam jemaah kita atau mungkin se saf malah sebantal dengan kita.

Mereka boleh menyamar atau berpura-pura di kalangan kita tanpa kita kenali diri mereka sebenarnya. Akhirnya apabila mereka semakin kuat mereka akan membunuh kita dengan sewenang-wenangnya tanpa belas kasihan.

Inilah hakikatnya, bila tiba saat itu, kita mungkin tidak kenal siapa kawan & siapa lawan, mungkin keluarga sendiripun akan menikam kita jika dia di pengaruhi fahaman sesat ini.

Marilah kita Perangi syiah habis - habisan sebelum terlambat. Saudara kita tadi juga berpesan demikian. Jangan biarkan golongan sesat ini berleluasa kerana pasti negara akan kucar-kacir & porak-peranda.

Wallahualam. ..

0 comments:

Post a Comment